انچه که باید در مورد فربرقی و فرگازی بدانیم!!

اجاق گاز برتینو

درست کردن غذا از امور روزمره ای است که بیشتر بانوان ایرانی درگیر ان هستند. در زمان های گذشته کلیه امور پخت و تهیه غذا بوسیله تنور و گودال اتش صورت میگرفت که خطرات زیادی را به دنبال داشت . ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنور ها به اجاق گاز ، فربرقی و فرگازی تبدیل شده اند که به راحتی میتوان درجه حرارت ان هارا تنظیم کرد.

انواع فر برای تهیه غذایی خوش طعم:

امروزه فرها به 3 دسته ، دسته بندی میشوند : نوع اول فرهایی که روی اجاق گاز نصب میشوند که همان نوع معمولی به حساب می ایند. دسته دوم دیواری هستند که بر روی دیوار نصب شده و به صورت گازی و برقی دیده میشود و نوع اخر رومیزی است که بصورت برقی میباشد. یکی از مسایلی که وجود دارد خوش طعم تر شدن پخت غذا درون فر نسبت به روی گاز است و این به این دلیل است که درجه حرارت اجاق گاز به صورت مستقیم بوده ولی فر غذا رابا حرارت پراکنده و یکسان می پزد. مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که پخت غذا روی اجاق گاز باعث از بین رفتن بافت های اصلی مواد غذایی میشود.

فربرقی
اجاق گاز برتینو

فربرقی یا فرگازی؟

فربرقی نسبت به فرگازی دقیق تر است بدلیل اینکه خطر سوختگی کمتری در ان ها دیده میشود. اما فرهای گازی اقتصادی تر هستند. در درجه بندی زیاد فرق چندانی ندارند فقط تنها تفاوت این است که در فرگازی فضای فر زودتر گرم و زودتر سرد میشود. بیشتر فرها دارای هواکش میباشند که باعث می شود گرما در کل فضا بصورت یکسان پخش شود و از کار افتادن این پروانه هواکش ، کارایی فر را مختل کرده و به خوبی کار نمی کند. پس در هنگام پخت مخصوصا کیک و شیرینی از سالم بودن اطمینان حاصل کنید تا موجب سوختن و از بین رفتن نگردد.

‎درجه حرارت فرهای برقی و فرهای گازی:

اگر برای بار اول است که میخواهید فر را راه اندازی کنید پیشنهاد میکنیم ابتدا در درجه خیلی کم یا حدود 20 سانتی گراد استفاده کنید و 10 دقیقه بعد حتما از درست کار کردن اطمینان حاصل کنید. کیک و شیرینی را در طبقه میانی و غذا ها را در طبقه پایین قرار دهید  تا از دمای یکنواخت و یکسان در پخت ان ها استفاده شود. پس به طور همزمان از دو طبقه فر استفاده نکنید. چون گرما به اندازه کافی به هر طبقه نخواهد رسید.‎

مزایای فرگازی:

فرگازی نسبت به فربرقی زودتر گرم شده و نیاز به زمان زیادی ندارد. میتوان گفت فرگازی برای خاموش و روشن شدن سرعت بیشتری دارد. در ضمن دارای انرژی مصرفی بسیار کمی میباشد. فرگازی یک فضای مرطوب را به وجود می اورد که باعث میشود غذایتان زیاد خشک نشود و در حالت نرمال پخته شود. پخت و پز مرطوب برای برشته کردن گوشت، سبزیجات و درست کردن کاسرول مرغ و گوشت و پیتزا بسیار مناسب است . فرگازی پخت و پز را در زمان خاموش بودن هم ادامه میدهد. چون به الکتریسیته وابستگی ندارد و در شرایط افت فشار یا قطع برق به کار خود ادامه میدهد.

 

فرگازی
اجاق گاز برتینو

مزایای فربرقی:

فربرقی از دما و حرارت بسیار بالایی برخوردار هستند و حتی درجه حرارت میتواند به مراتب بالاتر هم برود . از ویژگی های فربرقی این است که با تولید دمای 900 سانتی گراد میتواند مواد غذایی باقی مانده بر روری محفظه یا سینی فر را از بین برده و به خاکستر تبدیل کند درواقع خاصیت تمیز کنندگی خودکار دارد از مزایای این روش این است که میتواند به صورت اتوماتیک درب را قفل کرده تا از وقوع حادثه و سوختگی جلوگیری کند.
فربرقی مواد غذایی را به صورت خشک تهیه میکند که این نوع پخت و پز برای تهیه کیک و شیرینی بسیار مناسب تر است . همچنین برای خشک کردن سبزیجات بسیار مناسب است و این به خاطر این است که درجه حرارت به صورت الکتریکی تنظیم میشود و بسیار دقیق تر از فرگازی است.

مشخصات فر برتینو:

  • فندک اتوماتیک شعله ها، فر و گریل
  • مجهز به سنسور امنیتی درب فر
  • سینی مخصوص پخت کیک، شیرینی و شلف مخصوص گریل
  • شیشه دو جداره درب فر مقاوم در برابر شوک حرارتی
  • مشاهده درجه حرارت داخل فر با  Digital Thermometer
  • گردش هوای داخل فر با Convection Fan
  • پوشش داخلی از جنس گرانیت (Italy Technology)

اگر قصدخرید اجاق گاز و فر برای جهیزیه خود را دارید پیشنهاد می کنیم از فروشگاه اینترنتی آسان جهاز خرید خود را انجام دهید. آسان جهاز با قرار دادن مشاوره خرید جهیزیه رایگان در اختیارتان بهترین هارا معرفی میکند تا بتوانید با کیفیت ترین جهیزیه را با مناسب ترین قیمت تهیه و خریداری کنید.