روش کار و نگهداری لوازم خانگی برند و با کیفیت

لوازم خانگی برتینو

امروزه در بسیاری از منازل تعداد زیادی لوازم برقی وجود دارد مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و …… اما لوازم خانگی بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند. در هر صورت لوازمی هستند که بسیاری از اعضای خانواده از آنها استفاده می‌کنند بنابراین مهم است که تلاش بیشتری برای سالم ماندن اینگونه وسایل داشته باشیم که دیگر نیازی به هزینه کردن برای تعمیر و یا تعویض قطعات آن‌ها نداشته باشیم. پیشنهاد ما به شما این است که حتما روش کار با لوازم خانگی معروف را مطاله کنید تا راحت تر بتوانید از آن ها نگهداری کنید.

در حال حاضر بعضی از لوازم برقی عضو غیر قابل جداشدنی به حساب می آیند که درباره شیوه نگهداری و استفاده از آن‌ها باید به نکاتی توجه کرد. یکی از این موارد مشترک بین لوازم برقی قسمت موتور و بدنه وسیله است که با از بین رفتن و آسیب دیدن این اجزا کارکرد دچار مشکل می‌شود مثلاً اصلاً نباید موتور لوازم برقی را با آب بشویید و هنگام باز و بسته کردن، قطعات را به درستی در سرجای خود قرار دهید. با بالا بردن اطلاعات خود میتتوانید عمر لوازم برقی تان را بالا ببرید.

نگهداری از لوازم برقی پرکاربرد

علاوه بر موارد نگهداری مشترک و کلی لوازم برقی، هرکدام نگهداری مخصوص خود را دارند که در ادامه به روش کار با لوازم خانگی معروف اشاره می‌کنیم.

یخچال و فریزر از جمله لوازمی است که حتماً باید در جای بدون رطوبت و بسیار خشک قرار بگیرند و همیشه به تمیز بودن قسمت موتور آن‌ها توجه شود. برای تمیز کردن هرگز از آب و مواد شوینده استفاده نکنید و اگر می‌خواهید خاک و غبار موتور یخچال و فریزر را پاک کنید از جاروبرقی و یا یک دستمال خشک استفاده نمایید. نکته دیگر این است که برای نگهداری بهتر از یخچال و فریزر خود می‌بایست دمای داخل آن حفظ شود برای این کار هنگام باز کردن درب زمان زیادی آن را باز نگه ندارید تا مواد غذایی از بین نروند و فریزرتان دچار برفک نشود.

یخچال فریزر برتینو
یخچال فریزر برتینو

ماشین لباسشویی خود را باید در مکانی قرار دهید که موتور آن هیچگونه تماسی با آب نداشته باشد و حتماً بصورت تراز در جای خود قرار گیرد تا از تکان‌های زیاد و اضافی جلوگیری شود. نکته قابل توجه این است که باید حتماً بعد از هربار استفاده کردن از ماشین لباسشویی فیلتر آن را تمیز کرده و آن را از برق بکشید . بهتر است محفظه داخلی را به طور کامل خشک کنید.

ماشین لباسشویی برتینو
ماشین لباسشویی برتینو

آبمیوه گیری و چرخ گوشت از جمله وسایلی هستند که باید دور از دسترس کودکان قرار بگیرند. نکته ‌ای که برای استفاده از چرخ گوشت بسیار حائزاهمیت بوده این است که تکه‌های گوشت را حتماً به قطعه‌های کوچک تقسیم کرده و اصلاً فشار و زورزیاد برای چرخ شدن وارد نکنیم. ضمناً باید توجه کرد که قطعات چرخ گوشت را بعد از این که، می‌شویید به صورت خیس جمع آوری نکنید زیرا باعث زنگ زدن و کند شدن تیغه می‌شود. برای استفاده از آبمیوه گیری حتماً میوه‌ها و سبزیجات را به ‌صورت تکه‌های کوچک در محفظه بیندازید تا باعث گیرکردن در دستگاه نشود و به راحتی آب آن گرفته شود.

روش کار با لوازم خانگی معروف روش کار با لوازم خانگی معروف