آموزش تمیز کردن آون توستر | چگونه آون توستر را تمیز کنیم

تمیز کردن آون توستر

تمیز کردن وسایل آشپزخانه یکی از مهمترین و کارهای همیشگی خانم ها در منزل است. در طول روز و آخر هفته ها خانم ها همیشه مشغول گردگیری و تمیز نمودن وسایل آشپزخانه هستند. اما موضوع این مقاله تمیز نمودن یکی از پرکاربردترین وسیله های آشپزخانه یعنی آون توستر است. در زیر فرا خواهید گرفت که تمیز کردن آون توستر چگونه است.

آموزش تمیز کردن آون توستر

آون توستر نسل جدیدی از توسترهاست که تمامی کارهای پخت و یخ زدایی و کاربردهای بسیاری را برای مشتریان انجام می دهد. کارایی فراوان و مصرف برق بسیار پایین این محصول را به یکی از محبوب ترین وسیله های آشپزخانه مبدل نموده است. البته این دلیل بر آن نیست که می توانید بدون تمیز کردن از ان بالاترین بهره را ببرید.

همانطورکه میدانید بیشتر غذاهایی که در آون توستر طبخ می شوند دارای روغن بوده یا ممکن است مثل مرغ بریان،روغن ازآن بچکد و دستگاه را کثیف کند. البته بعضی مدلها دارای سینی مخصوص بوده که روغن غذا درون آن میچکد و نگرانی بابت کثیفی نداریم.
 
یا ممکن است غذا زیادی در فر بماند و باعث شود محتویات آن در فضای اطراف بپاشد و باعث کثیفی فضای داخل فر شود. البته اگر از هر دستگاهی از جمله آون توستر درست استفاده شود به هیچ نوع اضافه کاری نیاز پیدا نمیکنیم ولی بعضی مواقع نیز اجتناب ناپذیر است.

 

تمیز کردن آون توستر

تمیز کردن آون توستر همانند دیگر وسایل برقی مخصوص به خود است که تمامی ریزه کاری های آن را خواهید دانست. تمیز کردن توستر نه تنها زمانی نحواهد برد بلکه می تواند کیفیت و کارایی توستر شما را بازگرداند. همیشه در گوشه ذهن خود باید داشته باشید که برای استفاده حداکثری از آون توستر و دیگر لوازم آشپزخانه همیشه نظافت را باید به عنوان یک اصل در نظر داشته باشید.

برای تمیز کردن آون توستر به چه چیزی نیاز است

همانند دیگر تمیزکاری ها تمیز نمودن آون توستر نیز نیازمند ابزار مناسب است. بدلیل حساسیت این دستگاه بسیار دقیق و هدفمند باید اینکار صورت پذیرد. برای تمیز کردن آون توستر به وسایل زیر نیاز است:

– اسفنج
– مایع دترژنت رقیق
– پارچه
– شیشه پاک کن

نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که برای تمیز کردن آون توستر باید صبر کرد تا دستگاه کاملا خنک شود . به چند علت باید برای تمیز کردن دستگاه صبر نمود. اول اینکه اگر اب یا مایع تمیز کننده را بر روی شیشه بپاشیم ممکن است شیشه ترک بردارد و در اثر سر و گرم شدن ناگهانی بشکند. فلزات داخل اون توستر نیز ممکن است تاب بردارند. البته این تاب برداشتن فلز بیشتر در آون توسترهای بی کیفیت مشاهده می شود و در صورتی که از ورقهای گالوانیزه با کیفیت (مثل گالوانیزه شهرکرد) استفاده شده باشد این مورد پیش نمی اید.  ضمنا حتما دستکش مناسب داشته باشید چون چربی های داخل دستگاه ممکن است به دست شما بچسبد و تمیز کردن آن زمان میبرد.

اگر داخل آون توستر لعاب دارد هیچوقت با سیم ظرفشویی یا اجسام زیر روی آن نکشید چون ممکن است لعاب دستگاه از بین رفته و به مرور زمان کارآیی خود را ازست بدهد.

در صورتی که داخل آون توستر نان گرم کرده اید می توانید خرده های نان را با جاروبرقی یا با کج کردن آون توستر ، تمیز نمایید. 

بدنه خارجی آون توستر از این رو که در معرض مواد غذایی نیست، به راحتی می تواند پاک شود. یک دستمال مرطوب با یک اسپرسی پاک کننده معمولی می تواند در این مورد جاوبگوی نیاز شما باشد. فقط باید دقت کرد که اجسام زبر مثل سیم ظرفشویی نباید به بدنه آون توستر کشیده شود چون باعث میش ود رنگها تراشیده شوند و ظاهر بدی در آشپزخانه شما پیدا کند.

تمیز کردن آون توستر

مراحل تمیز نمودن آون توستر

اولین مرحله در تمیز نمودن آون توستر این است که مطمئن شوید آن را از برق کشیده اید. این کار اولین شرط رعایت نمودن ایمنی است. در دومین مرحله تمامی طبقه های آون توستر را بیرون بیاورید و با اسفنج و آب کف خوب شسته وبگذارید تا خشک شوند.

در مرحله بعدی با دستمال تمیزی که داریم داخل آون توستر و تمامی دیواره های داخلی آن را دستمال می کشیم تا خوب تمیز گردد. درب شیشه ای را نیز می توانیم در این مرحله تمیز کنیم.

سپس با استفاده از شیشه پاک کن و یک دستمال تمیز تمامی بخش های بیرونی آون توستر را دستمال کشیده و تمیز کنید. در این مرحله بعد از اتمام کار می توانید تمامی بخش های داخلی که خارج نموده بودید به آون توستر خود بازگردانید. حال می توانید با خیال راحت دوباره از آون توستر خودتان که نو و تمیز شده است با بالاترین کیفیت و عملکرد استفاده کنید.

انواع شیوه های تمیز کردن آون توستر

شیوه های تمیز کردن آون توستر به مورد بالا خلاصه نمی شود. برای مثال برای تمیز کردن آون توستر می توان یک ظرف آب را داخل آن بگذارید. با روشن کردن آن و حرارت دیدن آب داخل آون توستر  شروع بع جوشیدن می کند. بخار آب حاصله باعث می شود که تمامی ذرات چربی و لکه های داخل آون توستر  کنده شوند. حال کافیست با یک پارچه تمیز تمامی دیواره های داخلی را دستمال بکشید تا تمامی چربی های زائد واضافی تمیز شود.

یک شیوه دیگر تمیز کردن آون توستر استفاده کردن از شوینده های قوی تر مانند چندمنظوره ها یا گار پاک کن ها می باشد. کافیست دستمال و یا اسفنج خود را به این دو مورد آغشته نموده و بر روی دیواره های داخلی آون توستر  خود بکشید. مشاهده می کنید که به راحتی تمامی لکه ها و چربی ها به راحتی پاک خواهند شد.

آون توستر بریتنو با کیفیتی بی بدیل و قیمتی رقابتی با دیگر محصولات موجود در بازار می تواند پاسخگوی تمامی نیازها و مواردی باشد که مد نظر شماست. برای سفارش با دفتر مرکزی ما تماس حاصل فرمایید.

پیتزا در آون توستر

بیشتر بخوانید : آون توستر برتینو مدل Romano-50L

 

 

خرید اینترنتی آون توستر برتینو (روی فروشگاه مورد نظر کلیک کنید)

خرید اینترنتی آون توستر

فروشگاه آسان جهاز خرید برتینو از دیجی کالا

 

برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مقاله چگونه می توانیم یک آون توستر خوب بخریم؟ را بخوانید