طرز تهیه نان در آون توستر

طرز تهیه نان در آون توستر

آموزش طرز تهیه نان در آون توستر

در این آموزش قصد داریم طرز تهیه نان بربری در آون توستر را به شما آموزش بدهیم.

آموزش تهیه نان خانگی در آون توستر برتینو

[aparat id=”txjTK”]

با توجه به شرایط این روزها که شیوع کرونا است، خیلی ها ترجیح می دهند نان را هم در خانه درست کنند. چون هم بهداشتی تر است و نیازی به بیرون رفتن از خانه نیست و هم از اینکه مورد هچوم ویروسه کرونا قرار گرفته است مطمئن هستند. اتفاقا با روشی که می خواهیم به شما آموزش دهیم ، نان بربری خوشمزه تر از نان بربری نانوایی ها می شود اگر که به آموزش دقت کنید و آن را در آون توستر تهیه کنید.

 

مقدمه

یکی از مزیتهای آون توستر نسبت به تنور نانوایی این است که هم از زیر و هم از بالا تحت تاثیر حرارت قرار می گیرد و خوب می پزد و قسمتهای خمیر در آن باقی نمی ماند. در ضمن با استفاده از آون توستری که قصد داریم با آن نان را بپزیم که از شرکت برتینو تهیه گردیده است، آون توستر برتینو مدل رومانو دارای فن گردش هوا در داخل فضای فر خود بوده و باعث می شود گرما همه جا پخش شود و نان به صورت یکدست پخته شود و کناره ها و وسط به طور مساوی و یکنواخت گرما ببینند و بپزند.

مواد لازم برای تهیه نان بربری در آون توستر:

  • شکر 1 قاشق مربا خوری
    خمیر مایه 2 قاشق مرباخوری
  • 6 پیمانه آرد
  • 2 قاشق چای خوری نمک
  • 3 قاشق غذا خوری روغن
  • کنجد برای تزئین
  • روغن به مقدار لازم
  • آب به مقدار لازم

طرز تهیه نان در آون توستر

ابتدا 1 قاشق مرباخوری شکر را به همراه 2 قاشق مرباخوری خمیر مایه در یک کاسه با مقدار کمی آب مخلوط می کنیم و 10 دقیقه به ان استراحت می دهیم

4 پیمانه آرد و 2 قاشق چای خوری نمک را به همراه 3 قاشق غذا خوری روغن در یک کاسه مخلوط می کنیم. سپس خمیر مایه عمل آمده را به همراه یک لیوان آب در آن ظرف ریخته و مخلوط می کنیم. اگر دیدید آرد هنوز نیاز به آب دارد باز هم آب اضافه نمایید. یعنی نباید آرد حل نشده در آب باقی بماند و در ضمن نباید آنقدر آب بریزید که خمیر شل شود. پس کم کم آب اضافه کنید تا خمیر سفت و قابل انعطاف به دست آید.

این مواد را در کاسه 10 دقیقه ورز بدهید. بهتر است دیواره های ظرف را با کمی روغن چرب کنید تا خمیر به دیواره ها نچسبد .

الان مرحله ورز دادن خمیر تمام شده و نیاز است که سلفون روی آن بکشید و به مدت 2 ساعت آن را در یک جای گرم قرار دهید. 

بعد از گذشت 2 ساعت درب ظرف را باز می کنیم و پف خمیر را مثل آنچه در کلیپ آموزشی نشان داده شده است می گیریم. این کار مثل همان ورز دادن است.

مواد رومال : برای تهیه رومال نان بربری، 2 قاشق آرد را به همراه 2 قاشق آب در یک ظرف با هم مخلوط می کنیم.

نان بربری خانگی

کف سینی فر را یک کاغذ روغنی می گذاریم و خمیر را روی آن پهن می کنیم. سپس خمیر را به شکل نان بربری روی سطح آن پهن می کنیم. می توانیم مانند آنچه در کلیپ نشنان داده شده است، در آن سوراخهایی ایجاد کرد که حرارت نان از زیر بیرون بیاید و بهتر پخته شود. 

توسط یک قلم مو آشپزی موارد رومال را روی سطح نان پخش می کنیم و نان را به آن آغشته می کنیم. سپس کنجد را برای تزئین روی آن می پاشیم. میزان کنجد بسته به میزان ذائقه هر فرد دارد و ممکن است کسی نان پر کنجد دوست داشته باشد یا کم کنجد که سلیقه ای است.

حالا خمیر پهن شده را به مدت نیم ساعت به همین وضعیت استراحت می دهیم و اجازه دهید در دمای محیط باقی بماند. پس از آن آن را باید در آون توستر برتینو قرار دهیم تا بپزد.

آماده سازی آون توستر

دمای آون توستر باید روی 200 درجه و تایمر آن روی 40 دقیقه تنظیم شده باشد.  ابتدا هر دو المنت را روشن کرده و به مدت 10 دقیقه فن گردش هوا را روشن کنید تا فضای داخل فر خوب گرم شود. سپس المنت بالایی را خاموش کنید و فقط المنت پایینی را  روشن می کنید. 5 دقیقه آخر المنت بالایی را روشن کنید تا روی نان نیز برشته شود.

آون توستر برتینو

نکته: اگر از همان اول المنت بالایی روشن باشد ممکن است روی سطح نان بسوزد . پس دقت کنید که قسمت پایین در طول زمان پخت روشن باشد و فقط 5 دقیقه آخر برای برشته کردن روی نان المنت بالا را روشن کنید.

خب دیگه نان بربری شما آماده است و آن را از فر در آورده و از کاغذ جدا می کنیم. نان را با چاقو برش داده و نوش جان کنید.

 

آموزش تهیه نان خانگی در آون توستر برتینو

[aparat id=”txjTK”]

 

تصاویر زیر را خانم صادقی از مشتریان خوب برتینو برای ما فرستاده که در خانه با استفاده از این آموزش اقدام به تهیه نان بربری کرده است:

 

نان بربری در آون توستر

نان بربری خانگی

 

 

 

خرید اینترنتی آون توستر برتینو (روی فروشگاه مورد نظر کلیک کنید)

مدل Romano 50L

آون توستر برتینو مدل ROMANO-50L

فروشگاه آسان جهاز خرید برتینو از دیجی کالا

برای خرید قالب کیک و پیتزا از سایت دیجی کالا کلیک کنید

خرید برتینو از دیجی کالا