علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی برتینو

اگر ماشین لباسشویی دارید که اب را به راحتی تخلیه نمیکند و دچار مشکل شده است باید علت ان را پبدا کرده و بخش های مختلف را بررسی کنید. در این مطلب قسمت هایی از دستگاه که ممکن است باعث ایجاد مشکل تخلیه نشدن آب شود را توضیح می دهیم .

ماشین لباسشویی شامل 5  قطعه اصلی مختلف میباشد که خراب شدن یا از بین رفتن ان ها میتواند موجب تخلیه نشدن آب شوند که عبارتند  از :

پمپ تخلیه: اصلی ترین قسمت ماشین لباسشویی است که وظیفه تخلیه اب را برعهده دارد. قبل از هر کاری ببینید چیزی درون پمپ تخلیه گیر نکرده باشد به دلیل اینکه موجب انسداد میشود و اب را در خود نگه میدارد . در صورتیکه انسدادی وجود نداشت ان را تعویض نمایید.

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی: این شلنگ راهی برای خارج شدن اب از درون محفظه ماشین لباسشویی است. اگر شلنگ تخلیه پیچ خورده باشد و یا بخشی از ان پاره شده باشد مانع از خارج شدن اب میشود. برای امتحان کردن ان را جدا کرده و به داخلش اب بریزید اگر اب خارج نشد ان را تصویض  و یا پارگی را برطرف کنید. توجه کنید طول شیلنگ تخلیه نباید بیشتر از ۷ یا ۸ متر باشد.
تسمه پمپ تخلیه آب :  تسمه پمپ تخلیه  باید به اندازه کافی سفت شود که درحرکت مشکل ایجاد نکند اگراین تسمه شل شده باشد یا پاره باشد نمی تواند آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه کند.

تسمه محرکه : این تسمه بر روی قرقره قرار گرفته و در حال حرکت است که با پاره شدن و یا شل شدن میتواند موجب تخلیه نشدن آب شود.

چفت در : چفت در ماشین لباسشویی اگر درست کار نکند علاوه بر تخلیه نشدن اب مشکلات دیگری را بوجود خواهد اورد. قبل از هر کاری ابتدا می بایست موارد گفته شده را بررسی کرده و از سالم بودن هر کدام اطمینان کامل حاصل کنید.

 

ماشین لباسشویی برتینو
ماشین لباسشویی برتینو

روش تعمیر ماشین لباسشویی در زمان تخلیه نکردن اب

  • ابتدا باید شلنگ تخلیه اب را بررسی کنید.
  • روی دور rinse/spin بگذارید در صورتیکه اب تخلیه شد نیازی به انجام دادن مرحله بعد ندارید.
  • در مرحله بعد باید پمپ را تمیز کنید. اگر پرز لباس و یا هر چیز دیگری درون ان مشاهده کردید از داخل موتور خارج کنید و سپس در جای خود قرار دهید.
  • دوباره روی دور rinse/spin  قرار دهید اگر اب تخلیه نشد ان را تعویض کنید.اگر موارد گفته شده را بررسی نمودید ولی مشکلتان حل نشد به  نمایندگی مراجعه کرده و از خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

 

ماشین لباسشویی برتینو
ماشین لباسشویی برتینو