مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر

مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر

مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر

مقدمه

امروزه در طراحی و ساخت آون توستر ها تغییرات و تحولات گسترده ای صورت می گیرد. بر همین اساس آگاهی از نکاتی در این زمینه بسیار مثمر ثمر و تاثیر گذار به شمار می رود. در گذشته این محصولات تنها قابلیت برشته کردن نان را انجام می دادند. اما در حال حاضر این لوازم خانگی از قابلیت ها و امکانات متنوعی برای فرآیند پخت و پز غذا برخوردار می باشند. برند های مختلفی و متنوعی به طراحی و تولید این محصولات مشغول می باشند که هر برند متناسب با نوع کاربرد خود امکانات متفاوتی را در آون توستر ها در نظر گرفته است. بر همین اساس به منظور برخورداری از بهترین آون توستر، راهنمای خرید آون توستر بیش از پیش ضرورت پیدا می کند. به همین جهت در ادامه به بررسی نکات مهم و مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر می پردازیم.

 

آون توستر

مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر

یکی از مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر ، توجه به فضای مورد استفاده و نگهداری برای این دستگاه ها می باشد. افراد متناسب با نوع فضای مورد استفاده و در دسترس خود باید نسبت به خرید توستر مورد نظر اقدام نمایند. همچنین اندازه و مقیاس مواد غذایی و حجم پخت و پز نیز باید در نظر گرفته شود. چراکه در صورت آشپزی در مقیاس وسیع و زیاد، خرید توستر کوچک و دارای گنجایش محدود به هیچ عنوان راهگشا و مفید نخواهد بود. دقت کردن به سایز و ابعاد ظروف مورد نظر برای استفاده در محفظه دستگاه آون توستر نیز از نکات قابل توجه و مهم در این زمینه محسوب می شود. بر همین اساس توجه نمودن به مقدار غذا برای پخت و پز، اندازه ظرف های مورد استفاده و توجه به فضای در دسترس و موجود، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نحوه و نوع استفاده از محصول نیز در هنگام خرید آون توستر باید مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس، قبل از خرید توستر باید نوع نیاز و انتظار خود از دستگاه را مشخص نمود. به همین جهت، چنانچه هدف از خرید آون توستر تست کردن و برشته کردن غذا باشد، آون توستر های معمولی برای این منظور پاسخگو می باشند. در صورتی که انتظارات فرد از دستگاه انجام عملیاتی نظیر پخت پیتزاهای مختلف، طبخ گوشت و پخت انواع شیرینی می باشد، آون توستر های دارای قابلیت ها و امکانات بیشتر در این زمینه مؤثر و تاثیر گذار می باشند. در نظر گرفتن محدوده دما، از دیگر موارد مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر به شمار می رود. بنابراین در خرید توستر باید مناسب با محدوده دمای مورد نظر خود برای پخت مواد غذایی اقدام کرد.

 

راهنما خرید آون توستر

در راهنمای خرید آون توستر توجه به تنظیمات پیش فرض دستگاه نباید به دست فراموشی سپرده شود. برخورداری از تنظیمات پیش فرض علاوه بر سهولت در استفاده، اطلاعات و موارد مناسب برای خرید مدل متناسب با نوع نیاز را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. پخت پیتزا، شیرینی، یخ زدایی، گرم کردن، برشته و تست کردن، بخشی از تنظیمات پیش فرض آون توستر ها به شمار می رود. یکی از قابلیت های آون توستر برتینو فرآیند پخت یا Bake می باشد. آون توستر ها برای انجام فرآیند پخت و طبخ غذا، گرما را از پایین تولید می کنند. در این حالت برای تسریع کردن سرعت پخت و پز می توان با کم یا زیاد کردن کلیدهای دما، عملیات مورد نظر را اعمال نمود. بعضی مدلهای آون توستر، فناوری کانوکشن برای طبخ غذای یکنواخت و یکپارچه کمک شایانی می کند.  یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه ها، قابلیت تست کردن Toast می باشد. با فعال نمودن این عملکرد، سیستم گرمایی و حرارتی پایین و بالا برای طبخ غذاهایی مانند انواع پیتزا، مواد غذایی مختلف و پخت نان فعال می گردد. از دیگر قابلیت های تعبیه شده در ساختار آون توستر برتینو قابلیت Grill به شمار می رود. این فرآیند با استفاده از فعال نمودن سیستم گرمایشی بالا، برشته کردن مواد غذایی، برشته کردن گوشت و ماهی و ذوب کردن پنیر برای استفاده بر روی غذا را به نحو مطلوب صورت می دهد. در مدل های جدید و بهترین آون توستر برنامه های پخت و پز مواد غذایی مختلف تعبیه شده است. در زمینه راهنمای خرید آون توستر با استفاده از برنامه های پخت پیش فرض امکان پخت غذایی های مختلف به صورت تنظیم خودکار دما وجود دارد.

                                                                  راهنما خرید آون توستر

راهنما خرید آون توستر و آموزش کار با توستر

در زمینه راهنمای خرید آون توستر باید ابراز نمود که امروزه مدل های متنوع این محصولات از قابلیت های متعددی برخوردار می باشند. قابلیت گرم نگه داشتن یکی از این امکانات محسوب می شود. در این حالت با استفاده از دمای ثابت فرآیند گرم نگه داشتن مواد غذایی صورت می گیرد. این دما به گونه ای تنظیم می شود که از دمای مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها بسیار بالاتر بوده و به بیش از 140 درجه سانتیگراد می رسد. قابلیت عمل آوردن خمیر یکی دیگر از امکانات توستر ها به شمار می رود. در این حالت و با استفاده از درجه حرارت کم و گرم نگه داشتن دما، فرآیند به عمل آمدن خمیر نان صورت گرفته و برای پخت آماده می گردد. در زمینه راهنمای خرید آون توستر قابلیت گرم کردن مواد غذایی پس مانده نیز نباید فراموش شود. این عملکرد سبب گرم شدن مجدد مواد غذایی مانده بدون سوختن آنها می شود. عملکرد پخت و پز آهسته با استفاده از حرارت پایدار و کم برای گرم نگه داشتن غذا برای ساعت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر، آشنایی با فاز آشپزی دو مرحله ای نیز نباید فراموش شود. این قابلیت به طور همزمان از دو عملکرد مختلف استفاده به عمل می آورد. به عنوان نمونه برای پختن غذا، ابتدا فرآیند طبخ غذا صورت می گیرد و سپس عملیات گرم نگه داشتن مواد غذایی انجام می شود. قابلیت خشک کن با اعمال حرارت کم برای خشک کردن مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات کاربرد دارد. در زمینه راهنمای خرید آون توستر برخی از مدل های توستر ها از قابلیت بخار بهره می برند. بر این اساس، در ساختار آون توستر یک مخزن آب تعبیه شده که با پر کردن آن فرآیند بخار پز کردن مواد غذایی صورت می گیرد.

غذا

 

راهنما خرید آون توستر و آشنایی با سایر قابلیت های کاربردی

در موضوع مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر  قابلیت گرمای یکنواخت و پخت تعبیه شده در ساختار توستر ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. این قابلیت از جمله عملکردهای مهم و حائز اهمیت آون توستر برتینو به شمار می آید. این قابلیت امکان پخت مواد غذایی را به صورت یکنواخت و یکپارچه محقق می سازد. در این صورت و بر اثر اعمال حرارت یکنواخت و یکسان به بخش های مختلف مواد غذایی، فرآیند پخت و پز با کیفیت بهتری انجام می شود. خاموش شدن خودکار و اتوماتیک، از دیگر قابلیت های مهم در راهنمای خرید آون توستر محسوب می شود. این قابلیت برای جلوگیری از سوختن مواد غذایی بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. در این حالت با گذاشتن تایمر برای خاموش شدن توستر حتی در صورتی که فرد خاموش کردن دستگاه را فراموش کند، این قابلیت در زمان تعیین شده این کار را انجام می دهد. این عملکرد برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد حوادث خطرناک نقش بسزایی را ایفا می کند. قابلیت تایمر نیز در زمینه راهنمای خرید آون توستر از دیگر عملکردهای این دستگاه تلقی می شود. با استفاده از تایمر می توان دستگاه را در ساعت مد نظر خود خاموش نمود. پس از خاموش شدن در ساعت مقرر، آلارم دستگاه به صدا در می آید. این صدا مؤید پخت مواد غذایی و آماده شدن برای خروج از فر می باشد. در ساختار آون توستر ها از درب های شیشه ای استفاده می شود. تا مصرف کننده بتواند به خوبی در جریان فرآیند پخت و پز قرار گیرد. همچنین امکان نظارت بر روی طبخ غذا و جلوگیری از سوختن آن نیز فراهم می شود. چراغ های داخلی تعبیه شده در محفظه توستر قابلیت مشاهده طبخ مواد غذایی با نور بیشتر را امکان پذیر می کند.

مؤلفه های حائز اهمیت در خرید آون توستر

آون توستر

جمع بندی راهنمای خرید آون توستر

در زمینه راهنما خرید آون توستر توجه به قفسه های موجود در دستگاه نیز حائز اهمیت می باشد. در بسیاری از مدل های توستر قابلیت جابجایی و تعویض این قفسه ها وجود دارد. در باب راهنما خرید آون توستر ذکر این نکته لازم است که استفاده از آون توستر های دارای نمایشگر و تنظیمات دیجیتالی بسیار بهتر و مفید تر می باشد. از آنجایی که دستگاه های توستر همانند سایر لوازم خانگی نیاز به نظافت و تمیز شدن دارند، باید هنگام راهنمای خرید آون توستر مدل هایی را انتخاب نمود که امکان نظافت قسمت های مختلف آن به راحتی میسر باشد. در زمینه راهنمای خرید آون توستر این نکته را باید ابراز نمود که مدل های فن دار در مقایسه با توستر های ارزان، از قیمت بالاتر و بیشتری برخوردار می باشند.         

[aparat id=”KRrch”]

برای اطلاع بیشتر در مورد نحوه پخت مواد غذایی مختلفت در آون تسور پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مطالعه کنید

نحوه پخت مواد غذایی مختلف با آون توستر

 

 

 

خرید اینترنتی آون توستر برتینو (روی فروشگاه مورد نظر کلیک کنید)

مدل Romano 50L

آون توستر برتینو مدل ROMANO-50L

فروشگاه آسان جهاز خرید برتینو از دیجی کالا