نحوه پخت مواد غذایی مختلف با آون توستر

اون توستر

نحوه پخت مواد غذایی مختلف با آون توستر

راهنمای کار با آون توستر

به طور معمول آون توستر ها به سبب قابلیت ها و امکانات بالا، برای پخت و پز انواع مواد غذایی، انواع شیرینی و کیک، پخت انواع پیتزا و گرم کردن غذاها و تست کردن نان، در طیف گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در پرتو استفاده از آون توستر تهیه و آماده سازی یک صبحانه مطبوع و دلنشین به بهترین نحو امکان پذیر می شود. مضاف بر این، در طراحی و ساخت دستگاه های توستر قابلیت ها و عملکردهای دیگری نیز تعبیه شده است. بر همین اساس ضمن امکان گرم کردن غذاها و انواع اسنک و پیتزا، با خرید توستر می توان به عنوان یک فر برقی کوچک و جمع و جور بر روی سطح کابینت نهایت استفاده را به عمل آورد. آون توستر ها علی رغم برخورداری از ابعاد و اندازه کوچک، از عملکردهای متنوع و توان و قدرت قابل توجهی بهره می برند. به همین جهت، خرید توستر در مقایسه با فرهای بزرگ ضمن تسریع در تولید حرارت و گرما، دمای محیط آشپزخانه را نیز افزایش نمی دهد. این مزیت با شروع فصل گرما و به ویژه در فصل تابستان می تواند بسیار مؤثر و تاثیر گذار باشد. با خرید اینترنتی توستر برشته و ترد کردن سبزیجات و پخت پیتزاهای لذیذ و خوشمزه به راحتی عملیاتی می شود. همچنین در پرتو خرید توستر قابلیت تهیه سوسیس و گوشت نیز امکان پذیر می شود. پختن انواع شیرینی و کلوچه از دیگر قابلیت توستر ها به شمار می رود. علاوه بر این، با استفاده از آون توستر امکان تهیه غذاهای مختلف و متنوع وجود دارد که در ادامه به بررسی آن پرداخته می شود.

اون توستر

پخت غذا در آون توستر

طرز تهیه غذاهای مختلف با آون توستر

در اغلب موارد از آون توستر برای تست کردن نان، یخ زدایی مواد غذایی منجمد، طبخ مواد غذایی مختلف و گرم کردن انواع غذا ها مانند ساندویچ، پیتزا و ناگت مرغ استفاده می شود. از قابلیت های دیگر دستگاه های توستر برشته کردن سبزیجات می باشد. در بسیاری مواقع برای مصرف کنندگان پیش آمده که تمایل دارند در کنار بشقاب غذای خود مقداری سبزیجات پخته شده داشته باشند. در این مواقع با خرید توستر یا خرید اینترنتی توستر به راحتی می توان این موضوع را محقق ساخت. برای پختن سبزیجات در ابتدا باید آنها را آماده کرده و سپس در سینی کوچک تعبیه شده در ساختار آون توستر قرار داد. این سینی در اغلب مدل های این محصولات به همراه سینی پیتزا و قفسه اختصاص یافته برای کباب کردن مرغ موجود می باشد. برشته کردن کلم بروکسل، یکی دیگر از غذایی هایی به شمار می رود که با استفاده از آون توستر برتینو می توان آن را تهیه و آماده ساخت. برای این کار لازم است که در ابتدا فر برقی را به مدت زمان پنج دقیقه گرم نموده و سپس کلم بروکسل را در محدوده دمای 425 درجه فارنهایت یا همان 230 درجه سانتیگراد قرار داد. برای ترد شدن و خوشمزه شدن کلم ها می توان در حدود دو یا سه دقیقه آنها را زودتر از محفظه توستر خارج کرد. تهیه سیب زمینی تنوری نیز در پرتو استفاده از دستگاه آون توستر برای علاقمندان و دوستداران این غذای خوشمزه امکان پذیر می باشد.

غذا با آون توستر

حتما بخوانید: آموزش تهیه پیتزا در آون توستر

مراحل انجام کار

برای این کار پس از شستن و پوست گرفتن سیب زمینی ها، دمای دستگاه آون توستر را بر روی دمای 400 درجه فارنهایت یا به عبارتی 200 درجه سانتیگراد تنظیم می کنیم. در مرحله بعد ضمن آغشته کردن سطح سیب زمینی ها به روغن زیتون و افزودن نمک و فلفل، در مدت زمان پنجاه دقیقه آنها را در فر برقی قرار می دهیم. پس از پخت، سیب زمینی ها را با احتیاط از محفظه توستر خارج نموده و به وسیله چاقو شکافی در آنها ایجاد می سازیم. سپس می توان داخل این شکاف ها را پر از کره یا پنیر چدار کرد. پس از انجام این مراحل، از خوردن یک سیب زمینی خوشمزه و لذیذ بسیار لذت خواهید برد. آماده کردن سوسیس به عنوان یکی از غذاهای محبوب بسیاری از مردم، نیز به وسیله آون توستر به خوبی میسر می شود. برای آماده کردن این غذا در ابتدا باید سوسیس ها را در داخل سینی مخصوص فر برقی قرار داد. سپس دمای توستر را بر روی درجه حرارت 200 سانتیگراد تنظیم نموده و سوسیس ها را در مدت زمان حدود سی دقیقه برای پخته شدن در محفظه دستگاه قرار داد. در اغلب موارد، هنگامی که سوسیس ها در محفظه توستر قرار می گیرند، امکان انتشار دود ناشی از پخت غذا وجود دارد. به همین جهت در هنگام استفاده از آون توستر برای پخت سوسیس، مصرف کننده باید کاملاً این موضوع را مد نظر داشته باشد. در صورت مشاهده این مورد باید در اسرع وقت نسبت به خاموش کردن توستر اقدام نمود.

پخت غذا در آون توستر

سایر مواد غذایی قابل طبخ در آون توستر

طبخ دنده یکی دیگر از غذاهایی می باشد که امکان پختن آن به وسیله آون توستر وجود دارد. به همین منظور و برای تسهیل در فرآیند پخت و پز، در ابتدا می توان دنده را داخل زودپز گذاشته و بعد از افزودن ادویه جات و نمک به مدت سی دقیقه پخت. سپس دنده ها را از زودپز درآورده و بر روی دستمال کاغذی قرار داده تا آب آن گرفته شود. پس از طی این مراحل می توان دنده ها را داخل محفظه توستر قرار داد. سپس دمای دستگاه را بر روی 300 درجه تنظیم نموده و حدود ده دقیقه زمان برای پختن دنده اختصاص داد. از دیگر کاربردهای آون توستر تهیه انواع شیرینی و کلوچه به شمار می رود. با استفاده از این دستگاه به راحتی می توان هر زمان که فرد هوس شیرینی نموده، متناسب با نوع نیاز و مصرف خود اقدام به تهیه آن نماید. در هنگام تهیه شیرینی باید چند نکته را مد نظر قرار دارد. اولین نکته عدم استفاده از کاغذهای روغنی در محفظه دستگاه توستر می باشد. چراکه در صورت تماس کاغذ با المنت دستگاه، احتمال آتش سوزی افزایش چشمگیری پیدا می کند. نکته دوم عدم استفاده از ظرف های شیشه ای داخل آون توستر برتینو می باشد. به همین منظور و جهت اطمینان بیشتر ریختن مواد اولیه کیک در داخل ظروف فلزی راهکار مناسبی محسوب می شود. نکته سوم در هنگام استفاده از آون توستر برتینو رسیدن محدوده دمایی به اندازه مورد نظر به ویژه در مواقع برشته کردن شیرینی ها می باشد. برای اطمینان حاصل کردن از رسیدن دمای آون توستر به دمای مدنظر برای پخت شیرینی، دماسنج دستگاه نیز کمک شایانی می کند. برای پختن کلوچه باید دمای دستگاه آون توستر مقداری بالاتر باشد. این امر برای گرفتن نتیجه مطلوب راهکار مناسبی تلقی می شود.

غذا با آون توستر

حتما بخوانید: دستور پخت پیتزای منجمد در آون توستر

طرز کار آون توستر

آون توستر برای گرم کردن انواع مختلف پیتزا و همینطور غذاهای باقی مانده از روز قبل، کاربرد گسترده ای دارد. بسیاری برای گرم کردن غذاهای مختلف به ویژه پیتزا و سیب زمینی سرخ شده، به استفاده از دستگاه های ماکروفر روی می آورند. گرم کردن غذا با این دستگاه سبب وارفته شدن و شل شدن مواد غذایی می شود. به همین جهت و برای جلوگیری از این مسائل، استفاده از آون توستر گزینه مورد قبول و کاربردی به شمار می رود. دستگاه های توستر به سبب نوع طراحی و قابلیت های متمایز خود، برای گرم کردن سالم و مناسب انواع مواد غذایی بسیار راهگشا و کارآمد محسوب می شوند. فرآیند تولید و ایجاد حرارت در ساختار آون توستر ها به گونه ای صورت گرفته است که به راحتی سبب گرم کردن لایه های زیرین و عمق مواد غذایی شده، بدون اینکه سبب سوختگی و ته گرفتگی مواد غذایی شوند. علاوه بر این تردی و برشتگی لایه های بیرونی مواد غذایی نیز به میزان قابل توجهی حفظ می گردد. استفاده از دستگاه های آون توستر علاوه بر تسریع در فرآیند پخت و پز مواد غذایی مختلف، طعم و مزه طبیعی غذا را نیز حفظ کرده و لذت خوردن یک غذایی خوش طعم و در عین حال خوشمزه را برای مصرف کنندگان با خود به ارمغان می آورد. برای گرم کردن پیتزا، دستگاه های توستر به سبب قابلیت های بالا و امکانات قابل توجه در مقایسه با ماکروفرها، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. برای بهره مند شدن از مزیت های و فواید آون توستر کافی است که یک بار استفاده از این محصولات را در دستور کار خود قرار دهید.

کانوکشن

 

خرید اینترنتی آون توستر برتینو (روی فروشگاه مورد نظر کلیک کنید)

خرید اینترنتی آون توستر

فروشگاه آسان جهاز خرید برتینو از دیجی کالا

 

 

آموزش تهیه پیتزا در آون توستر (کلیک کنید) 

آموزش تهیه ماهی شکم پر در آون توستر (کلیک کنید)

پخت غذا در آون توستر

حتما بخوانید: طرز تهیه هات داگ در آون توستر

http://ovenpedia.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%da%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

حتما بخوانید: نحوه تهیه سیب زمینی پخته شدن همراه با تزئین در آون توستر