راهنمای خرید یخچال فریزر مناسب شما

راهنمای خرید یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر

راهنمای خرید یخچال فریزر

اکثر مردم بر این باورند که هر چه پول بیشتری خرج کنید، محصول بهتری خرید خواهید کرد. (هر چه پول بدی آش میخوری). اما این موضوع برای یخچال فریزر صدق نمیکند. گران قیمت ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه شما جا نگیرد بدون استفاده خواهد بود.از طرف دیگر یک یخچال هوشمند شاید برای بسیاری از افراد مسن کاربردی نداشته باشد. بنابراین بهتر است به چند نکته مهم قبل از خرید یخچال فریزر توجه کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا راهنمای خرید یخچال فریزر به صورت کامل دریافت کنید…

1- راهنمای خرید یخچال فریزر – ابعاد

اولین و مهم ترین نکته ابعاد است.  بهتر است قبل از خرید یخچال؛ عرض، ارتفاع و عمق محدوده ای که قرار است یخچال در آن جا قرار گیرد را اندازه گیری کنید. در اندازه گیری حداقل دو سانت فضا در اطراف برای تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در نظر بگیرید.

در زمانی که یخچال شما در کنار دیوار یا کابنیت قرار  میگیرد باید توجه داشته باشید که حداقل 5 سانت برای باز شدن کامل لولا های درب یخچال نیاز است. البته جدیدا برخی از یخچال فریزر ها از لولا هایی استفاده میکنند که هیچگونه بیرون زدی ندارند. در این صورت فضایی برای باز شدن درب نیاز نیست.

راهنمای خرید یخچال فریزر
ابعاد یخچال فریزر

نکته مهم بعدی در مورد ابعاد اندازه های ورودی به ساختمان است. اینکه یک یخچال فریزر مناسب را خرید کند و بعد متوجه شوید که اصلا نمیتوانید آن را به داخل منزل ببرید بسیار ناخشایند است. بنابراین قبل از خرید حتما اندازه درب های ورودی به ساختمان و آشپزخانه خود را مد نظر داشته باشد.

در نهایت اگه منزل شما دارای ایستگاه پله است و باید یخچال را از این ایستگاه پله بالا ببرید، باید این موضوع را حتما با فروشنده در میان بگذارید تا یک یخچال مناسب حمل و نقل ساده را به شما پیشنهاد کند. بهترین گزینه برای این کار یخچال فریزر های دوقلو هستند. چون این یخچال ها پهنای کمتری دارند و راحت تر از راه پله عبور میکنند.

2– راهنمای خرید یخچال فریزر- فوت و اندازه داخلی

یکی دیگر از مهم ترین نکات در موضوع راهنمای خرید یخچال فریزر میزان فضای داخلی و فوت یخچال است. برخی از خانواده ها عادت های خرید غذایی خاصی دارند. مثلا اول ماه برای طول ماه خود خرید میکنند. با این وجود به یک یخچال بزرگ تر نیاز دارند. اما اگر عادت به ذخیره مواد غذایی ندارید، یخچال بزرگ فقط فضای و برق بیشتر مصرف میکند.

مثلا اگر هفته ای یک بار خرید میکنید شما به یک یخچال بزرگ تر نیاز دارد. اما اگر هر روز به خرید میروید نیازی نیس که یخچالی بزرگ برای ذخیره مواد غذایی داشته باشد. از طرف دیگر اگر مصرف نوشیدنی های شما بالا است باید به یخچال هایی فکر کنید که جای مناسبی برای نگه داری بطری آب و سایر نوشیدنی ها را داشته باشد.

فضای داخلی یخچال را معمولا با واحد فوت اندازه گیری میکنند. یخچال ها معمولا از 2 تا 42 فوت فضا برای ذخیره مواد غذایی دارند. به طور متوسط یک یخچال 18 الی 22 فوتی برای یک خانواده چهارنفره مناسب است. از طرف دیگر یک یخچال متوسط برای آپارتمان ها 14 الی 16 فوت است. اما اگر شما قصد نگه داری نوشیدنی دارید میتوانید یخچال های نوع مینی که با فوت های 5 تا 7 هستند خرید کنید.

نکته مهم این است که عدد فوت دقیقا برابر با فضای داخل یخچال نیست. معمولا به دلیل وجود طبقه ها، کشو ها و… فضایی کمتر نسبت به عدد گفته شده در اختیار شما قرار میگیرد.

فریز بالا

۲۴ – ۱۴.۵

فریزر پایین

۲۵ – ۱۹

درب فرانسوی

۳۲ – ۱۸

ساید بای ساید

۲۹ – ۲۰

دوقلو

۴۱ – ۳۲

کامپکت

۱۲ – ۱۰

 بنابراین قبل از خرید حتما عادت خرید و آشپزی خود را در نظر بگیرید و یک یخچال با فضای داخلی مناسب خرید کنید. 

3-راهنمای خرید یخچال فریزر – انواع یخچال 

در حال حاضر حدود 5 مدل یخچال فریزر در بازار موجود است. این یخچال فریزر ها توسط شرکت های مختلف با مدل و طرح های مختلف در حال تولید هستند. متاسفانه بسیاری از  مشتریان بدون توجه به اینکه چه مدل یخچالی برای آنها مناسب تر است به فکر زیبایی و ظاهر یخچال هستند. یکی از اصلی ترین مرحله های راهنمای خرید یخچال فریزر شناسایی مدل های مختلف یخچال است. صبر کنید تا براتون توضیح بدم:

یخچال با فریزر بالا

راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال با فریزر بالا

میتوان گفت این نمونه یخچال ارزان ترین و پر تنوع ترین یخچال موجود در بازار است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام به سراغ یخچال میروید، این مدل برای شما مناسب نیست. زیرا برای مراجعه به یخچال مجبور هستید که مدام خم شوید. از طرف دیگر این نمونه یخچال برای افراد مسن و ناتوان هم اصلا گزینه مناسبی نیست.

یخچال با فریزر پایین

راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال با فریزر پایین

مدل دوم یخچال های فریزر پایین است.استفاده از همه بخش های این مدل یخچال ها بسیار راحت است و نیاز نیست که مدام خم شوید. در این نمونه یخچال ها بخش فریزر اغلب به صورت کشویی طراحی میشود. بنابراین اگر نیاز به نگه داری موادی بزرگ در فریزر دارید این مدل برای شما مناسب نیست. معمولا یخچال با فریزر پایین نسب به مدل قبل گران تر هستند.

یخچال ساید بای ساید

راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال فریزر ساید بای ساید

این نمونه یخچال ها معمولا با 2 یا چهار درب طراحی شده اند که ظاهری زیبا به یخچال میبخشد. اکثر افرادی که این دسته یخچال ها را خرید میکند به علت زیبایی ان خرید کرده اند. یخچال های ساید بای ساید معمولا فضای کمتری برای فریزر دارد اما در عوض بیشتر مدل های آن دارای امکانات جانبی مثل آبسرد کن و یخساز اتوماتیک هستند.

سایز این نوع یخچال ها معمولا متوع هستند و میتوانید بنا به نیاز و ابعاد خود سایز های کوچک، متوسط، و بزرگ آن را خرید کنید. متاسفانه حمل و نقل این نوع یخچال ها کمی سخت است و ابعاد ورودی به ساختمان و آشپز خانه شما بسیار مهم میباشد.

یخچال فریزر دوقلو

راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال فریزر دوقلو

یکی از جا دار ترین و بزرگ ترین فوت یخچال مربوط به مدل های دوقلو میباشد.این مدل ها معمولا از 32 تا 42 فوت متغییر هستند و فضای داخلی مناسبی را در اختیار کاربران قرار میدهد. به دلیل جدا بودن فریزر از یخچال میتوان آن را به صورت جداگانه در فضای دیگری قرار داد. به عنوان مثال اگه آشچزخانه کوچک داشته باشید میتوانید فریزر را به صورت جداگانه در مکانی دیگر قرار دهید.

این دسته یخچال ها ابعاد و فضای بیشتری نسیت به ساید بای ساید ها اشغال میکنند اما در عوض فضای داخلی بزرگ تری دارند. از طرف دیگر جدیدا مدل های متنوعی از یخچال های دوقلو وارد بازار شده است که مانند ساید بای ساید ها دارای یخساز اتوماتیک هستند.

یخچال فریزر با درب فرانسوی

راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال فریزر فرانسوی

پنجمین مدل یخچال به درب فرانسوی معروف است. این نوع یخچال ظاهری زیبا دارد و برای افرادی که به ظاهر اهمیت میدهنند بسیار مناسب است. اما قیمت بالای این نوع باعث شده که همه کس توان خرید آن را نداشته باشد. از مهم ترین مشخصه های این یخچال ها می‌توان به طراحی زیبا و جذاب، گنجایش بالا برای نگهداری مواد غذایی، انعطاف‌ پذیری و مجهز بودن به جدید ترین فناوری ‌های سرما ساز که امکان حفظ طراوت آسیب پذیرترین مواد غذایی را به مدت طولانی‌ تر فراهم می‌سازد، اشاره کرد.

حال که با انوع مختلف یخچال به خوبی آشنا شدید میتوانید نوع یخچال مد نظر خود را انتخاب و در جهت خرید آن اقدام کنید.

4- راهنمای خرید یخچال فریزر – رنگ و بدنه 

یکی دیگر از مهم ترین نکات در خرید یخچال فریزر مناسب توجه به رنگ و جنس بدنه است. اگر شما در یکی از استان های جنوبی و یا شمالی کشور زندگی میکنید، به علت رطوبت بالای هوا باید به دنبال یخچال با بدنه استیل زنگ نزن باشد. اینگونه یخچال ها علاوه بر مقاومت در برابر زنگ زدگی، دارای ظاهری شیک و زیبا نیز هستند و اثر انگشت شما به وضوح روی آن ها مشخص است. با این وجود باید هر از چندگاهی آنها را تمیز کنید. بنابراین کسانی که در مناطق مربوط زندگی میکنند باید حتما به جنس بدنه یخچال توجه نمایید.

موضوع بعدی مربوط به رنگ بدنه است. رنگ سفید محبوب ترین و ارزارن ترین رنگ در بین یخچال فریزر ها میباشد. اکثر تازه عروس ها برای جهیزیه خود به دنبال ست کردن رنگ وسایل هستند. به همین دلیل موضوع رنگ برای آنها بسیار اهمیت دارد.

جدیدا یخچال هایی با نوع رنگ های مختلف به بازار امده که ظاهری زیبا و شکیل را به محیط آشپزخانه ها میبخشد. اما محبوبیت رنگ سفید هیچگاه از بین نخواهد رفت.

یکی دیگر از رنگ ها سیاه است که  علاقمندان مخصوص خودش را دارد. رنگ سیاه باعث تیره شدن محیط و کوچک جلوه دادن آن میشود. بنابراین اگر آشپزخانه کوچیکی دارید استفاده از رنگ مشکی کار اشتباهی است.

جمع بندی 

در مقاله امروز برتینو برای شما راهنمای خرید یخچال فریزر  را به صورت کامل ارائه کردیم. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات و اصلی ترین نکات در خرید یک یخچال فریزر مناسب را بیان کنیم. این مقاله به صورت هفتگی آپدیت شده و جدیترین نکات در مورد خرید یخچال فریزر به آن اضافه میگردد. خوشحال میشویم تجربه خرید خود را با ما درمیان بگذارید….