روش های نگهداری از لوازم خانگی منزل

لوازم خانگی برتینو

امروزه استفاده از لوازم خانگی زندگی روزمره را بسیار آسان کرده است اما باید دانست که استفاده نادرست و بدون مراقبت از آن‎ها باعث از کار افتادن و سخت‎تر شدن روند زندگی نیز می شود. روش‎های نگهداری از لوازم خانگی بسیار راحت می‎باشد به شرط اینکه مراقبت‎های لازم را انجام دهید. بنابراین می‎بایست در نحوه استفاده از لوازم خانگی بسیار دقت نموده و به نکات مراقبت توجه کرد.

نگهداری از لوازم آشپزخانه:

قطعاً لوازم آشپزخانه نیاز به مراقبت و دقت بیشتری دارد پس با توجه به نکات زیر در نگهداری آن‎ها کوشا باشید:

  • در هنگام روشن کردن و استفاده از اجاق گاز به میزان حرارت و گرما تولید شده توجه کنید تا دچار آسیب نگردد.
  • در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی حتماً ظروف را به طور کامل تمیز کرده و سپس درون دستگاه قرار دهید تا بتوانید ظروف تمیزتری داشته باشید و مراقبت لازم را انجام داده باشید. در ضمن برای صرفه‎جویی در برق و آب مصرفی تا زمانی که به طور کامل پر نشده است آن را روشن نکنید.
  • در تمام فصول سال میزان درجه یخچال را با توجه به هوا تنظیم کنید تا کارایی بیشتری داشته باشد و دچار برفک نشود.
  • به مکان قرارگیری یخچال و فریزر ساید بای ساید خود توجه کنید به گونه‎ای که اصلاً در کنار دستگاه‎های تولید گرما مثل بخاری، اجاق گاز، پکیج و شوفاژ مخصوصاً در فصل زمستان قرار نگیرند زیرا گرمای این وسایل باعث کوتاه کردن عمر یخچال شما و هدر رفتن انرژی سرمایشی نیز می‎شود که خرابی موتور را نیز به همراه دارد.
  • در زمینه نگهداری از ماشین لباسشویی می‎بایست ابتدا به شلنگ آن توجه کنید اگر از شلنگ قدیمی برخوردار است آن را تعویض نموده و به شلنگ فلزی تبدیل کنید. لازم به ذکر است برای نگهداری بهتر و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی فبل از هر بار استفاده کردن حتما فیلتر آن را تمیز نمایید.

 

لوازم خانگی برتینو

نکات نگهداری از لوازم خانگی منزل:

علاوه بر نگهداری از لوازم خانگی موجود در آشپزخانه لوازم دیگر موجود در خانه هم نیاز به مراقبت دارند که باید قبل از استفاده از هرکدام به آن‎ها توجه نمود:

  • ابتدا باید سیم کشی آن‎ها چک شود تا با مشکلاتی رو به رو نباشند.
  • یکی از مهم‎ترین موردی که وجود دارد این است که اصلاً نباید موتور وسایل برقی را با آب بشویید زیرا باعث برق گرفتگی و سوختن موتور می‎شود و بسیار خطرناک می‎باشد.
  • لوازم برقی مانند آبمیوه‎گیری و غذاساز که دارای قطعات جدا از هم هستند را به درستی در سر جای خود قرار دهیم تا کارکرد وسیله دچار مشکل نشود.
نگهداری از لوازم خانگی
نگهداری از لوازم خانگی برتینو