نکات مهم و حائز اهمیت در نحوه استفاده از آون توستر

نحوه استفاده از آون توستر

نکات مهم و حائز اهمیت در نحوه استفاده از آون توستر

 

برای برخوردار شدن از مزیت های برجسته آون توستر، قبل از خرید این محصولات تطبیق دادن ویژگی های کاربردی با نوع استفاده از آن می تواند تاثیر گذار و مؤثر باشد. در حال حاضر استفاده از آون توستر به سبب تسریع در فرآیند آماده سازی مواد غذایی و همینطور گرم کردن نان، از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این لوازم کاربردی به منظور فرآیند ایجاد حرارت از اشعه مادون قرمز بهره می برند. لازم به ذکر است که اگرچه این اشعه برای بدن انسان هیچگونه مشکل و عارضه جانبی را با خود به همراه ندارد، اما مناسب است که از نزدیک شدن بیش از حد به ویژه در مواقع استفاده از این محصول جلوگیری به عمل آورد.  در بسیاری از مدل های آون توستر ارتقا و بهبود فرآیند پخت و پز نشأت گرفته از بکارگیری ماژول های تنظیم از پیش تعیین شده می باشد.

آون توستر

اهمیت و لزوم استفاده از آون توستر

به طور کلی، بسیاری از آون توسترها به سبب ابعاد و اندازه های مناسب، فضای نسبتاً کمی را در محیط های آشپزخانه به خود اختصاص می دهند. این محصولات از قابلیت های پخت و آماده سازی مواد غذایی در فرهای تعبیه شده و گرم کردن نان برخوردار می باشند. به همین دلیل با استفاده از این محصولات یخ زدایی مواد غذایی، گرم کردن مدل های مختلف پیتزا و گرم کردن پنیر پیتزا به راحتی امکان پذیر می باشد. توسترها به سبب سهولت در استفاده معمولاً بسیار پر طرفدار و مورد توجه می باشند. در پرتو اشعه مادون قرمز بکار رفته در ساختار دستگاه توستر، گرم کردن مواد غذایی و نان به وسیله تابش این اشعه صورت می پذیرد. در این مواقع به محض قرار گرفتن مواد غذایی یا نان در محفظه تعبیه شده در ساختار آون توستر، با شروع بکار دستگاه، اشعه مادون قرمز فعال شده و گرم کردن مواد غذایی و انواع مختلف نان را با خود به همراه دارد. فرآیند ایجاد و تابش اشعه مادون قرمز(در مدلهایی که چنین قابلیتی دارند)، در قسمت پشت دستگاه توستر و با استفاده از سیم نیکروم صورت می گیرد.

غذا در آون توستر

در هنگام استفاده از این دستگاه در ابتدا قسمت های حرارتی آن فعال شده و با استفاده از یک فن مخصوص، فرآیند ایجاد گرما در داخل محفظه را ایجاد می سازد. یکی از مزیت های بارز آون توسترها، استفاده از درب شیشه ای نشکن در ساختار آنها می باشد که در نتیجه آن، مشاهده محفظه درون دستگاه به راحتی برای مصرف کننده امکان پذیر می گردد. شایان ذکر است که سیم های نیکرو استفاده شده در قسمت های توستر در مقایسه با سیم های مسی، از مقاومت الکتریکی بالاتری برخوردار می باشند. به همین جهت فرآیند گرم کردن مواد غذایی مختلف و انواع نان با روند بهتری صورت می گیرد. در ضمن باید خاطر نشان نمود که آلیاژهای نیکروم در اثر حرارت و گرم شدن اکسید نشده و زنگ نمی زنند، در صورتی که سیم های مسی در اثر حرارت علاوه بر زنگ زدن، خیلی سریع اکسید می شوند. در ساختار نمونه های ساده آون توستر از دو ورق میکا استفاده شده است که این ورق ها به دور سیم نیکروم پیچیده می شوند. همچنین این سیم ها به یک پلاگین و به طور مستقیم اتصال پیدا می کنند.

 

آون توستر برتینو

مزیت ها و فواید بارز و برجسته آون توستر

آون توستر ها به علت قابلیت های بالا از عملکردهای برجسته ای برخوردار می باشند. گرم کردن و برشته کردن مواد غذایی مختلف، از بارزترین ویژگی های این محصولات به شمار می رود. به طور کلی، استفاده از دستگاه توستر برای آن دسته از افراد که علاقه وافری به نان تست دارند، می تواند یک گزینه راهگشا و مفید در این زمینه به شمار رود. در حال حاضر طراحی و تولید توسترها از تنوع طرح و مدل بسیار بالایی برخوردار می باشد که افراد می توانند متناسب با نوع نیاز خود اقدام به تهیه این محصولات نمایند. برای برشته کردن یک طرف نان، توسترهای یک طرفه گزینه قابل قبولی به شمار می روند. عرض و عمق این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت بوده که این موضوع افراد را قادر خواهد ساخت با توجه به سلیقه خود از دستگاه های با عمق کم یا زیاد بهره ببرند. ایمنی بالا، یکی دیگر از مزیت های قابل توجه آون توستر محسوب می گردد. این ویژگی در تمامی مدل های این محصولات به نحو مطلوب مشهود و ملموس می باشد. صرفه جویی در مصرف انرژی، از دیگر مزیت های حائز اهمیت ها این دستگاه ها تلقی می گردد. به طور معمول وسایل عادی پخت و پز حرارتی برای ایجاد گرما و حرارت، انرژی قابل توجهی را مصرف می کنند. اما در دستگاه های توستر به علت متمرکز شدن انرژی، در تهیه مواد غذایی و نان انرژی و زمان کمی صرف می گردد. قابلیت تنظیم مدت زمان دلخواه برای گرم کردن نان و مواد غذایی با استفاده از بخش تنظیمات دستگاه نیز از مزیت های این وسایل الکترونیکی به شمار می رود. تسریع در فرآیند آماده سازی و گرم کردن نان و مواد غذایی نیز از مزیت های مهم آون توستر قلمداد می گردد.

غذا در آون توستر

معایب و مشکلات دستگاه های آون توستر

دستگاه های آون توستر به مانند سایر وسایل در ساختار خود با معایب و مشکلاتی همراه می باشند که از بین رفتن عناصر مقوی مواد غذایی و ویتامین های موجود در نان در اثر حرارت ایجاد شده، بخشی از این معایب می باشد. در این حالت نشاسته موجود در نان از حرارت مصون می ماند که فاقد مواد مغذی و مناسب بوده و به تدریج افزایش وزن را نیز با خود به همراه دارد. در اثر تست شدن نان در دستگاه های توستر، فیبر موجود در آن کاهش یافته که این امر علاوه بر کاهش سطح کلسترول، در موارد حادتر احتمال ابتلا به سرطان روده را افزایش می دهد. همچنین نان تست شده به علت جی آی (GI)زیاد، میزان گلوکز موجود در خون را نیز افزایش می دهد. بر همین اساس برای خرید آون توستر با در نظر گرفتن معایب و توجه به مزیت های آن می توان اقدام مقتضی را به عمل آورد. امروزه طرح های مختلف و متنوعی از آون توسترها موجود می باشد که افراد می توانند متناسب با نوع نیاز و سلیقه خود نسبت به تهیه و خریداری این محصولات اقدام نمایند.    

 

 

 

خرید اینترنتی آون توستر برتینو (روی فروشگاه مورد نظر کلیک کنید)

خرید اینترنتی آون توستر

فروشگاه آسان جهاز خرید برتینو از دیجی کالا

 

نحوه استفاده از آون توستر