برتری آون توستر بر مایکروویو | آون توستر بهتر است یا مایکروفر

برتری آون توستر و مایکروویو 2

[av_textblock]

آون توستر بهتر است یا مایکروفر :

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نمی دانند که مزیت آون توستر بر مایکروویو چیست. علت این کمبود اطلاعات نبود تبلیغات مناسب در خصوص آون توستر است. برخی از آون توستر ها، توابع غذایی زیادی روی خود دارند که به وسیله آن می توان انواع غذا ها را پخت. مایکروویو اما با امواج کار می کند و در دهه اخیر استفاده از آن زیاد شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت آون توستر و مایکروویو بپردازیم. و در آخر نتیجه گیری مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم بفهمیم کدام یک بهتر هستند و برتری آون توستر چیست. چرا که بسیاری از خانم ها در زمینه انتخاب این دو وسیله به خصوص برای جهیزیه دچار شک و تردید می شوند.

 

تفاوت آون توستر و مایکروویو چیست؟

تفاوت آون توستر و مایکروویو با این موضوع شروع می گردد که مایکروویو ها نمی توانند غذا ها را به خوبی برشته کنند اما آون توستر ها می توانند. آون توستر ها دارای توابع پخت و پز هستند که در حالت خاصی غذا را برشته می کنند. در حقیقت با توجه به نحوه عملکرد مایکرویو که مولکول های آب را در درون غذا به ارتعاش وا میدارد، اب داخل غذا بخار شده و خشک می گردد. ولی در  آون توستر با همان آب داخل غذا ، غذا را میپزد و بخار آب در درون غذا باقی می ماند. شما هیچوقت نمی تواند با مایکرویو یک مرغ را با امواج بپزید چون بعد از نیم ساعت خشک می شود ولی در اون توستر راحت اینکار را می توانید بکنید. قابل ذکر است که 90% از میایکرویو های بازار سیخ جوجه گردان هم ندارند.

اگر یک توستر با کیفیت داشته باشید این عمل به خوبی انجام می شود. آون توستر ها بسیار سبک تر از مایکروویو هستند و بیشتر مورد پسند و اقبال قرار گرفته اند. مایکروویو های جای بسیاری اشغال می کنند و معمولا برای فضاهای کوچک مناسب نمی باشند. به طور متوسط یک مایکروویو بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ وات انرژی مصرف می کند در حال که یک توستر بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ وات مصرف انرژی دارد.

مزیت آون توستر بر مایکروویو

یکی از تفاوت آون توستر و مایکروویو این است که یک مایکروویو به اندازه یک سوم اجاق گاز معمولی انرژی مصرف می کند در حالی که این مقدار برای توستر به نصف می رسد. البته تمام این ها بستگی به میزان و نوع استفاده شما از این وسیله دارد. برای پخت و پز هایی که باعث ترد شدن غذا شود، آون توستر گزینه مناسب تری نسبت به مایکروویو است. شما وقتی غذایی را در آوت توستر برای پختن و ترد شدن قرار دهید، به طور مثال تکه های بیکن، خودتان تفاوت عمیق آن را با زمانی که همان ماده را در مایکروویو قرار می دهید، خواهید فهمید.

تفاوتی بعدی که بین آون توستر و مایکروویو وجود دارد، به کارآیی آن ها مربوط می شود. اگر چه در برخی موارد کارآیی این دو با هم دیگر همپوشانی دارد. ولی با این حال، تفاوت هایی نیز در کارآیی آون توستر و مایکروویو وجود دارد. برای پخت مواد غذایی با حجم بالا از مایکرو استفاده می شود. در حالی که اون توستر برای پخت غذا با حجم کم است. از آون توستر برای پخت 15 تا 20 دقیقه ای غذا گریل یا برشته کردن گوشت یا پیتزا بیشتر استفاده می شود. ولی مایکرویو برای سریع گرم کردن غذاست.

برتری آون توستر و مایکروویو از نظر قیمت

شاید یکی از مهم ترین تفاوت های بین آون توستر و مایکروویو به قیمت آن مربوط می شود. اگر در بازار گشتی بزنید، با قیمت های مختلف آون توستر و مایکرویو مواجه می شوید. اگر چه بین برندهای مختلف آون توستر و ماکروویو هم اختلاف قیمت وجود دارد. ولی با این حال، قیمت بین آن ها هم متفاوت می باشند. بنابراین بر اساس بودجه خود، آون توستر و یا مایکروویو مناسب را انتخاب کنید. قیمت آون توستر نسبت به مایکرویو پایین تر است.

نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید، این است که آون توستر و مایکرویو در ظاهر و شکل و سایز هم با همددیگر تفاوت دارند. بنابراین اگر می خواهید یکی از این دو را برای خرید انتخاب کنید، در این صورت به فضایی که در آشپزخانه دارید، توجه و دقت کنید. بر اساس این که چه مقدار فضای برای گذاشتن مایکروویو و یا اون توستر در اختیار دارید، انتخاب مناسب خود را انجام دهید.

برتری آون توستر بر مایکروویو از نظر گنجایش

یکی دیگر از تفاوت هایی که بین آونتوستر و مایکروویو وجود دارد و برتری آون توستر بر مایکروویو محسوب می شود به گنجایش این دو مربوط می شود. گنجایش مایکروویو در مقایسه با آون توستر بسیار زیاد است. بنابراین اگر دارای خانواده پر جمعیت می باشید و یا مهمان زیاد به خانه شما رفت و آمد می کند، در این صورت بر حسب این که به چه گنجایشی از مایکروویو و یا آون توستر نیاز دارید، به انتخاب و خرید یکی از آن ها اقدام کنید.

برتری آون توستر ر

یکی از تفاوت آون توستر و مایکروویو این است که مایکروویو زمان پخت را کمتر می کند اما در آون توستر شما باید زمان بیشتری برای پخت به خصوص مواد گوشتی بگذارید. البته همین مسئله باعث حفظ بیشتر کیفیت مواد غذایی در آون توستر می شود. داخل سیب زمینی را نرم می کند و بهترین کیفیت را برای پخت ماهی شما در اختیارتان خواهدگذاشت.

چرا آون توستر بهتر است؟

یکی از مزیت های مهم و برتری آون توستر بر مایکروویو این است که اشعه نداشته و ویتامینها سالم میمانند. برای سبزیجات و کسانی که اهمیت بسیاری به استفاده از ویتامین های موجود در آن ها می پردازند آون توستر بهترین گزینه است.

به دلیل داشتن فن آون توستر مصرف بسیار پایین تری نسبت به اشعه مایکروویو داشته و از سوی دیگر پخت مواد غذایی در آن به صورت یکدست صورت می پذیرد. این هم یکی دیگر از موارد مهم در مزایای آون توستر دربرابر مایکروو است.

پخت یکدست بدلیل داشتن فن داخل

در توستر شما حتی می توانید سیب زمینی را برای برشته شدن قرار دهید و بدون استفاده از روغن فراوان یا سرخ کردن آن از طعم بی نظیر سیب زمینی لذت ببرید. متاسفانه این گزینه در مایکروویو به هیچ عنوان قابل رویت نیست. نان ها معمولا در توستر ها بهتر گرم ‌می شوند. در مایکرویو چه نان و چه سایر مواد پس از گرم شدن زیاد جالب توجه و خوب نخواهند بود‌.

کانوکشن

اگر حجم غذا هایی که درست می کنید زیاد تر است و غذا هایی با ابعاد بزرگ‌تر درست می کنید یقینا مایکروویو پیشنهاد بهتری برای شما می باشد. اگر پیتزا یا کیک بخواهید با یکی از این دو وسیله بپزید به دلیل اینکه مواد باید آرام بپزند و گرما به همه جای غذا برسد تا یک قسمت پخته و قسمت دیگر نپخته نباشد، متوجه میشوید که با این مزیت آون توستر برای کار شما بهتر است.

کانوکشن فن در توستر برتینو

اما اگر عادت به حجم زیاد غذایی ندارید این مسئله نباید عامل تعیین کننده ای برای انتخاب شما باشد. البته توجه داشته باشید که بسیاری از توتسر های جدید به اندازه کافی بزرگ ‌هستند که بتوانید در آن یک پیتزای متوسط یا مرغ کامل بپزید. بسته به ماده غذایی که می خواهید بپزید و یا گرم کنید، مدت زمان هم می تواند گزینه ای برای مقایسه آون توستر با مایکروویو باشد.

برتری آون توستر

پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه می توانیم یک اون توستر خوب بخریم را هم مطالعه بفرمایید
[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

خرید اینترنتی آون توستر برتینو (روی فروشگاه مورد نظر کلیک کنید)
مدل Romano 50L آون توستر برتینو مدل ROMANO-50L فروشگاه آسان جهاز خرید برتینو از دیجی کالا

[/av_textblock]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=” mobile_display=”]
[av_button label=’خرید با تخفیف آون توستر’ link=’manually,https://asanjahaz.com/product/%d8%a2%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%db%8c%d9%86%d9%88-%d9%85%d8%af%d9%84-romano-50l/’ link_target=’_blank’ size=’small’ position=’center’ icon_select=’yes’ icon=’ue859′ font=’entypo-fontello’ color=’custom’ custom_bg=’#1dec9b’ custom_font=’#084920′ admin_preview_bg=”]
[/av_one_full]